NASA će imenovati solarnog naučnika za šefa nauke agencije

NASA je izabrala dugogodišnjeg solarnog naučnika koji je na čelu njenog odeljenja za heliofiziku da postane šef nauke američke svemirske agencije.

Nikola Foks, bivši vrhunski naučnik u misiji Parker solarne sonde koja proučava sunce, imenovana je za NASA-in pomoćnik administratora za Direkciju za naučne misije agencije.

Administrator NASA-e Bill Nelson, dajući najavu u mejlu zaposlenima u agenciji u ponedeljak, pohvalio je Foksov dosadašnji rad na misijama kako bi bolje razumeo sunce i kako solarni vetar utiče na satelite i planete.

„Ona je bila ključna u tome da ovo kompleksno područje učini dostupnim javnosti“, rekao je Nelson. „Njen rad već obuhvata toliko oblasti od značaja za agenciju.

Foks će voditi NASA-in direktorat za nauku, jedinicu sa godišnjim budžetom od oko 7 milijardi dolara koja nadgleda neke od najpoznatijih programa agencije od robotskog lova na prošli život na Marsu do istraživanja udaljenih galaksija pomoću svemirskog teleskopa Džejms Veb.

Ona će takođe nadgledati NASA-inu studijsku grupu formiranu 2022. kako bi pomogla vojsci SAD da otkrije i karakteriše NLO, ili takozvane neidentifikovane vazdušne fenomene – misteriozne objekte koje zvaničnici Bele kuće i Pentagona vide kao pretnju vazdušnom prostoru SAD.

Foks će naslediti Tomasa Zurbuhena, švajcarsko-američkog astrofizičara koji je vodio direkciju od 2016. pre nego što je otišao u penziju u decembru. Sandra Koneli, bivša Zurbuchenova zamenica, vodila je direkciju u svojstvu v.d.