Astronomi su upravo otkrili ‘medveda’ na Marsu

Pareidolija lica je ljudska tendencija ili iluzija da se vide strukture lica u svakodnevnim predmetima – kao što je viđenje „čoveka na Mesecu“ ili Isusovog lica na parčetu tosta.

Ali evo novopronađenog kratera na Marsu koji bi mogao biti slučaj ‘medved-adoilia’.

Nema poricanja, krater liči na lice medveda. Videli smo neke lude kratere na Marsu tokom godina sa kamere visoke rezolucije Imaging Science Ekperiment (HiRISE) na Mars Reconnaissance Orbiter – poput poznatog smajlića ili slona i ptice.

Ali šta bi moglo da stvori čudnu osobinu u sredini kratera koja je u obliku medvedje njuške?

„Postoji brdo sa strukturom u obliku slova V (nos), dva kratera (oči) i kružnim uzorkom frakture (glava)“, rekao je glavni istraživač HiRISE-a Alfred McEven. „Kružni obrazac loma može biti posledica taloženja naslaga preko zatrpanog udarnog kratera. Možda je nos vulkanski ili blatni otvor, a naslaga bi mogla biti lava ili tokovi blata? Možda se samo nacerite i podnesite.“

Pretpostavljam da ćemo jednog dana morati sami da odemo na Mars i istražimo ovaj krater da bismo saznali šta tačno čini da ovaj krater izgleda kao medved.

Siguran sam da ćemo koristiti mape napravljene od HiRISE podataka da bismo se orijentisali. Bez takve mape bilo bi nemoguće, a mi bismo teško krenuli u takvu avanturu, a ostatak putovanja bi bio nepodnošljiv.