Retka zelena kometa se može videti na nebu, i to je možda naša poslednja šansa

Retka zelena kometa prolazi pored Zemlje, a ovo bi mogla biti poslednja prilika za čovečanstvo da je vidi. Zapanjujuće fotografije već otkrivaju šta biste mogli da vidite ako pogledate u nebo pred zoru i uočite kuglu smrznutog gasa i prašine kako puca pored.

Formalno, kometa se zove C/2022 E3 (ZTF), nazvana po Cvicki Transient Faciliti, koja ju je prvi put otkrila u martu. Ali posmatrači neba je skraćeno zovu Comet ZTF.

Ovaj ledeni kosmički prolaznik slika zelenu crtu preko neba do prvih nekoliko dana februara. Verovatno vam je potreban dvogled da biste ga uočili, ili čak teleskop, pod tamnim nebom daleko od gradskih svetla.

Ako teleskopom uhvatite kometu ZTF, mogli biste videti nešto ovako:

Mnoge komete ovako sijaju zeleno. Laboratorijsko istraživanje je povezalo ovu auru sa reaktivnim molekulom zvanim dikarbon, koji emituje zeleno svetlo dok ga sunčeva svetlost raspada.

Iako zelene komete povremeno prolaze Zemlju, ova se neće vratiti za oko 50.000 godina, ako ikada. Toliko je potrebno kometi ZTF da kruži oko Sunca, što znači da su neandertalci još uvek hodali Zemljom kada je poslednji put proletela, tokom poslednjeg ledenog doba.

„Volimo da posmatramo i fotografišemo kometu jer su svetle ne samo retke, već i lepe poput ove. Repovi kometa nikada nisu dve iste“, rekao je Kris Šur, astronom amater i fotograf noćnog neba u Arizoni, za Insajder. email.

„[Komete] se kreću među zvezdama iz noći u noć, što ih ponekad čini izazovom za jednostavno pronalaženje.

Astronom Đanluka Masi snimio je snimak komete ZTF u nastavku, sa pokretnom pozadinom zvezda, tokom prenosa uživo svojih teleskopa:

„Posmatranje takvog „ledenog sveta“ uvek je veoma fascinantno“, rekao je Masi za Insajder putem mejla.

„Kometa C/2022 E3 ZTF nas svojom lepotom podseća da su ti objekti najelegantniji tamo gore i ne možemo jednostavno propustiti priliku da ih pogledamo.

Želite i sami da vidite zelenu kometu? Idite na mesto sa tamnim nebom, daleko od gradske svetlosti, i pogledajte prema Severnjači, Polarisu, pre zore.

Koristite teleskop ako možete, ili barem ponesite dvogled. Osim ako niste pod veoma, veoma tamnim nebom, kometa verovatno neće biti vidljiva golim okom.

Prema EarthSki.org, kometa kroči put pored sazvežđa Boot i Herkul. Bliže 30. januara, snežna gruda zelenih površina pojaviće se kod Polarisa i ranije uveče.

Ovaj članak je prvobitno objavio Business Insider.

Bajden će izabrati bivšeg koordinatora odgovora na COVID-19 Džefa Zientsa za svog sledećeg šefa kabineta Bele kuće, nasledivši Rona Klaina: izveštaj